Web Guide Partner

Bakgrund
Web Guide Partner är en av Sveriges främsta och snabbast växande byråer inom digital marknadsföring. WGP erbjuder en komplett produktportfölj inom SEO, SEM, sociala medier och analys.

Utbildningar, innehållsproduktion och digital strategi
Under min tid på WGP jobbade jag som Head of Content, SEO Consultant och föreläsare. Här presenteras ett axplock av kunder som jag hjälpt förbättra sin digitala närvaro med fokus på SEO:

  • Expressen
  • Skansen
  • Söderberg och Partners
  • Outnorth
  • ATEA
  • Forex
  • Holmen Skog
  • CDON
  • Lendo
  • Media Value
  • IDG
  • HSB Stockholm
  • LYKO
  • Ålands Näringsliv

“Det är sällan man får möjlighet att arbeta med en sådan kompetent, snabb, ständigt uppdaterad och dessutom fantastiskt rolig konsult som Beatrice Lindholm. Med stor entusiasm och brett kunnande tog sig Beatrice an Skansens SEO-utmaningar och vände snabbt en nedåtgående trend till dess totala motsats. Beatrice har visat stor ödmjukhet inför Skansens diversifierade utbud, hon har snabbt satt sig in i våra olika verksamhets- områden och utifrån detta alltid kunnat ge väl genomtänkta och distinkta rekommendationer som guidat oss rätt i tider av stor förändring. Beatrice Lindholm har dessutom varit en mycket uppskattad kursledare för Skansens webbredaktörer.

Efter ett par års samarbete kan jag å det varmaste rekommendera Beatrice till den som söker en SEO-konsult som på ett unikt sätt lyckas kombinera påläst kompetens med en varm och omtänksam personlighet.”

Karin Algvik, E-communications manager at Skansen

Webbdagarna i Göteborg + Webbdagarna Offentligt sektor i Stockholm 

Vid två tillfällen under 2015 höll jag min föreläsning “Konsten att skriva för besökare och sökmotorer” för en större publik. Det första tillfället var på Webbdagarna i Göteborg och det andra var vid Webbdagarna Offentlig sektor i Stockholm.

“Jag hade den stora äran att anlita Beatrice två gånger under min tid som moderator och programredaktör för Webbdagarna. Båda gångerna fick hon toppbetyg och fantastisk feedback. Beatrice är inte bara avslappnad, passionerad och karismatisk på scen. Hon kan konsten att konkretisera och exemplifiera så att alla i publiken förstår, utan att för den skull ge avkall på kvalitét och aktualitet. Jag rekommenderar henne varmt som föreläsare.” – Paulina Modlitba Söderlund, Member of the Board at FamiljenPangea

beatrice-lindholm-webbdagarna

Castrol – Nordic Lubricants AB

Bakgrund
Castrol är världens tredje största leverantörer av smörjmedel. Företaget har ett brett produktutbud och är verksamt inom flertalet områden men är främst inriktad på bilsmörjmedel.

Sociala Medier
Jag har på egen hand planerat och utvecklat företagets närvaro och interaktion på Facebook.Efter fem månaders aktivitet har jag lyckats öka antalet fans/följare på Castrols facebooksida med över 3000 %, samtidigt som engagemanget för inläggen ökat markant i form av fler likes, delningar och kommentarer.

Castrol

Annonser

Några exempel på annonser som jag skapat för olika biltidningar, så som Automotorsport, Bilmagasinet, Bilsport, Motormagasinet mfl.

Castrol på Automässan

Annons - Castrol Titanium

Annons MootoriApp

Har tillsammans med byrån Citat tagit fram ett ny app som kommer att fungera som ett enkelt, användbart och effektivt sälj- och utbildningsverktyg  för Castrols säljare. I appen kan man skapa snygga skräddarsydda presentationer för sina kunder oavsett vart man befinner sig. Man kan även snabbt få tillgång till annat användbart marknadsföringsmaterial, kampanjer, semesterscheman etc.

Appen

Nyhetsbrev

Jag tog på eget initiativ fram ett uppskattat  internt  nyhetsbrev som publicerades regelbundet med nyheter från samtliga avdelningar  på företag för att förbättra kommunikationen kollegor emellan.

Nyhetsbrev

Betsson Technologies AB

Bakgrund
Jag var projektledare för spelföretaget Betssons årliga bloggtävling “Sveriges bästa bettingblogg 2012“.  Åtta spelbloggar nominerades, men även ett antal andra omtyckta bloggar lyftes upp i omröstningsformuläret tack vare sina trogna läsare. Vinnaren röstades sedan fram av läsarna samt en jury som bestod av:

  • Daniel Söderbäck, sportjournalist på Aftonbladet
  • Ola Andersson, Betssons spelexpert
  • Thomas Wilbacher, sportjournalist på Expressen

Resultat
Bloggtävlingen marknadsförde jag via Betssons hemsida, sociala medier och nyhetsbrev. Jag fick totalt in 1200 röster, ökade trafiken till hemsidan med över 2000 unika besökare/vecka samt fick in 25 unika och starka länkar. Tävlingen pågick mellan 8-22 februari 2013.

Betssons-bloggtävling

PerformIQ AB

Bakgrund
PerformIQ är ett bemannings- och rekryteringsföretag som satsar på att förse sina kunder med duktig arbetskraft som har någon form av idrottsbakgrund.

Resultat
Jag hjälpte dem med att ta fram olika typer av marknadsföringsmaterial samt starta upp och utveckla deras närvaro i de sociala kanalerna Facebook, Twitter och LinkedIn.

Folder

Annons PerformIQBanner
Banner- PerformIQ-Dagens Industri

Comments are closed.